رژیم غذایی AIP

رژیم غذایی اتو ایمنی AIP

رژیم AIP  یا رژیم خود ایمنی (AIP) یک رویکرد نسبتا جدید مبتنی بر غذا برای از بین بردن التهاب ناخواسته در بدن انسان است. این یک رژیم غذایی است که تصور می شود برای بهبود زخم شما به منظور کاهش التهاب ناشی از بیماری های خود ایمنی کمک می کند.

رژیم غذایی بسیار محدود است و عمدتا شامل گوشت و سبزیجات است. به طور کلی، رژیم AIP را چندین هفته قبل از افزودن غذاها در خارج از رژیم غذایی امتحان کنید.

در اینجا برخی از اصول اولیه رژیم AIP:

این یک رژیم متمرکز بر حذف است. هدف کاهش غذاهای التهابی است که باعث تنظیم سیستم ایمنی بدن شما می شود. ایده این است که التهاب را در بدن خود کاهش دهیم و شرایط خود ایمنی خود را به حالت عادی بازگردانید.
این اغلب به منظور درمان یک “کم خونی” مورد هدف قرار می گیرد. تصور می شود که شرایط بیماری های خود ایمنی ممکن است از حفره های کوچک در روده شما ایجاد شود. این سوراخ ها می توانند مواد غذایی را به بقیه بدن شما آزاد کنند و سیستم ایمنی بدن شما را کنترل کنند. با خوردن غذاهای تنها در رژیم غذایی AIP، شما به بهبود روده کمک می کنید.

این یک روش چشمگیر برای رفع التهاب است که بیماری های Autoimmune ریشه در روده دارند.

این ریشه در رژیم غذایی پائولو دارد، اما حتی محدودتر است.
غذاهای غنی از ویتامین و مواد مغذی را افزایش می دهد و همچنین بر روی غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ تأکید دارد.
قبل از اینکه بتوانید غذاهایی را که در رژیم غذایی نیستند شروع کنید، باید طی چندین هفته غذا خوردن دقیق را دنبال کنید. بعضی از آنها مدت کوتاهی را امتحان می کنند، در حالی که دیگران رژیم غذایی AIP را به عنوان یک انتخاب سبک زندگی دراز مدت تطبیق می دهند.
زمان برای افزودن غذاهای جدید به رژیم غذایی طول می کشد و باید به تدریج اضافه شوند. هر روز چند بار غذا جدید اضافه کنید و مراقب این باشید که آیا شما به آن واکنش نشان می دهید یا خیر. اگر عوارض جانبی غذا را متوجه شوید، آن را دوباره از رژیم غذایی خود بردارید.

رژیم پروتکل اتوایمن AIP

رژیم خود ایمنی (AIP) یک رویکرد نسبتا جدید مبتنی بر غذا برای از بین بردن التهاب ناخواسته در بدن انسان است. این یک رژیم غذایی است که تصور می شود برای بهبود زخم شما به منظور کاهش التهاب ناشی از بیماری های خود ایمنی کمک می کند.

رژیم غذایی بسیار محدود است و عمدتا شامل گوشت و سبزیجات است. به طور کلی، رژیم AIP را چندین هفته قبل از افزودن غذاها در خارج از رژیم غذایی امتحان کنید.

رژیم AIP
رژیم AIP

در اینجا برخی از اصول اولیه رژیم AIP:

این یک رژیم متمرکز بر حذف است. هدف کاهش غذاهای التهابی است که باعث تنظیم سیستم ایمنی بدن شما می شود. ایده این است که التهاب را در بدن خود کاهش دهیم و شرایط خود ایمنی خود را به حالت عادی بازگردانید.
این اغلب به منظور درمان یک “کم خونی” مورد هدف قرار می گیرد. تصور می شود که شرایط بیماری های خود ایمنی ممکن است از حفره های کوچک در روده شما ایجاد شود. این سوراخ ها می توانند مواد غذایی را به بقیه بدن شما آزاد کنند و سیستم ایمنی بدن شما را کنترل کنند. با خوردن غذاهای تنها در رژیم غذایی AIP، شما به بهبود روده کمک می کنید.

این یک روش چشمگیر برای رفع التهاب است که بیماری های Autoimmune ریشه در روده دارند.

این ریشه در رژیم غذایی پائولو دارد، اما حتی محدودتر است.
غذاهای غنی از ویتامین و مواد مغذی را افزایش می دهد و همچنین بر روی غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ تأکید دارد.
قبل از اینکه بتوانید غذاهایی را که در رژیم غذایی نیستند شروع کنید، باید طی چندین هفته غذا خوردن دقیق را دنبال کنید. بعضی از آنها مدت کوتاهی را امتحان می کنند، در حالی که دیگران رژیم غذایی AIP را به عنوان یک انتخاب سبک زندگی دراز مدت تطبیق می دهند.
زمان برای افزودن غذاهای جدید به رژیم غذایی طول می کشد و باید به تدریج اضافه شوند. هر روز چند بار غذا جدید اضافه کنید و مراقب این باشید که آیا شما به آن واکنش نشان می دهید یا خیر. اگر عوارض جانبی غذا را متوجه شوید، آن را دوباره از رژیم غذایی خود بردارید.

منبع : انجمن آلوپسی ایران

0 0 vote
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ امتیاز بدهید
Subscribe
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments